Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Saturday, March 1, 2014

Tips mudah untuk mengetahui bila tiket murah air asia

Salam,


Ni aku nak sharekan macam mana nak tahu dan dapatkan info bila tiket air asia murah dalam masa setahun dari bulan semasa. Dulu aku agak menyampah dengan cara nak cari tiket murah di website airasia tuh. Bagi aku tak user freindly sebab nak kena select atau click satu tarikh ke satu tarikh. Jadi cara tu agak membosankan dan lagi bertambah tak best bila line internet slow atau web air asia tu sibuk dengan traffik.







Jadi sini aku ade jumpa satu website yang aku jumpa jugak kat blog orang lain. Kalau pandai dan rajin search guna google pasti dapat info yang lebih menarik. Kat bawah ni gambar website untuk tahu bila dan tarikh tiket air asia murah. Website alternatif yang amat la berguna dan sangat mudah untuk kita plan.








Cara penggunaan dia senang sahaja. Korang just kena pilih lokasi untuk korang berlepas dan lokasi percutian korang. Lepas klik butang search. Jadi tunggu la sampai dia bagi graf seperti di bawah.










Seperti contoh atas tu, aku select nak pergi bercuti pulau langkawi. Dan aku akan naik flight dari kuala lumpur ke langkawi. So result dia akan keluar seperti di atas. Yang merah tu harga pulang. Yang biru harga tiket bertolak. Korang gerakkan la mouse pointer korang ke dalam graf tu, nanti automatik web ni akan bagi harga penerbangan pergi balik. So ko boleh merancang percutian korang dan korang boleh plan dan pilih tiket air asia murah pada bulan bila. Senang tak ? Hmmmmm


Harap website ni membantu korang memburu tiket murah air asia tu. Memang berbaloi-baloi. Tapi kalau website ni tak membantu dan menyusahkan korang, sory la erk. Bukan aku yg create web nie. Hehehe.


Adios.







No comments: