Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Saturday, January 16, 2016

Terbukti !! Tips terbaru nak cepat kaya dan banyak harta.




Saya berjumpa seorang sahabat saya berbangsa cina yang berniaga. Dia cakap dengan saya...
.
" bahar, ...lu tahu ke? . Mana ada benda ajaib dalam dunia. Nak kaya kena kerja kuat lah.
.
Keluarga gua, buka kedai runcit. Buka kedai cermin mata. Buka jam 9 pagi tutup jam 10 malam. Tujuh hari kerja, jaga bisnes sendiri.
Kumpul duit sikit- sikit ada peluang mereka beli emas. Ada peluang besar mereka jual emas beli tanah.
.
Bila bisnes teruk....kami pergi bank re-loan tanah cairkan aset.
Mana ada orang kata kami bangsa cina ...senang berniaga. Mana kalau nak kaya kerja sampai jam 5 je....mana boleh"
.
Saya mendengar dengan teliti. Saya memang tahu hanya kerja keras sahaja anda akan berjaya menguasai. Bisnes dan kerja tak boleh main-main, kena bermati-matian untuk berjaya.
.
Dia cakap lagi...
.
" itu bukan lama, bila semua dah ok...anda boleh relax. You tak payah kerja....orang lain kerja ..beri duit untuk you"
" you faham ke bahar. "
.
Saya menganggukkan kepala..

No comments: