Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Thursday, February 27, 2014

Salah ke aku tak tukar kereta baru ?



Salam,



Minggu lepas ada la event keluarga. Jadi semua bapa saudara dan mak saudara, sepupu sepapat dan anak buat dan cucu berkumpul la. Sebabkan ada event tersebut berkumpul la kami. Kalau takde event tunggu raya baru berkumpul. Hehehe. Adat la tu kan manusia zaman sekarang nie. Sebab kami lebih banyak berkumpul di whatsapp jer. Kekekeke.




Ok berbalik kepada topik asal.


Nak jadikan bercerita bila dah berkumpulnya kami nie, mula la nak sok sek sok sek. Yang paling aku tak tahan (dalam hati tak tahan, luaran je tahan dengan senyuman) adalah bila bab sentuh "bila aku nak tukar kereta". Mula-mula ok lagi bercerita sebabnya aku ingat nak melawak je tapi kalau lebih setengah jam cerita kat aku suruh tukar kereta baru, hati dah tak tahan. Sebaik sedara kan. Kalau tak dah lama angkat kaki bla cabut. Hehehe.


Nak tahu alasan sebenar kenapa di suruh aku tukar kereta baru ?


katanya "hang dah gaji besar dan jawatan besar, kenapa nak pakai proton lagi?"


katanya "beli la brand selain proton, amik honda ke aper ker. Kasi selesa skit"


katanya "sampai bila hang nak pakai wira tuh. campak je dalam sungai."


katanya "nak tunggu sampai harga kereta jatuh ker ? "


katanya "tak malu ke tengok kawan2 , saudara mara dah tukar kereta baru. Hang bila lagi ?"




tapi takde pulak mereka bagi suggestion macam nie. "Hang pakai kereta baru nanti aku bayaq deposit dan bulanan." Baru la semangat nak tukar kereta kan. Hehehehe


Satu lagi, bila aku pokai dan takde duit simpanan. Ada ke sesiapa nak tolong. Mungkin ada tapi jangan letak harapan. 


Sekian.


No comments: