Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Tuesday, March 18, 2014

Mahal ke pembayaran wad dan perubatan di hospital columbia asia puchong ?

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

Salam,

Sebelum ni aku ada postkan pengalaman aku di hospital columbia asia puchong. Kalau yang belum baca tu boleh la klik ->>  http://goo.gl/hFqwtf

Bila dah kena tahan masuk wad hospital columbia asia nie, dalam otak aku pasti aku fikir pasal kos. Kos rawatan di hospital swasta ni pasti mahal berbanding dengan hospital kerajaan. Tapi alhamdulillah wife aku dapat guarantee letter dari syarikat insurance majikan dia. Syukur tak terhingga. Duit sendiri tu ada kalau kena bayar cuma oleh kerana dah insurance dapat cover, so kena la guna kemudahan tu kan. First day dapat guarantee letter tu, kat surat tu hanya tulis maksimum RM1000 je insurance cover. Dalam hati alahai sedikitnya tapi its ok kot. Sebab aku pun tak pasti berapa kena bayar sebenarnya.

Sepatutnya wife aku kena tahan 1 malam je. Dari jumaat sampai sabtu sahaja. Bila sampai belah petang hari sabtu tu, wife aku cakap kena tahan sampai ahad. Aku pun tak kisah la kalau sampai hari ahad sebab hari tak kerja.

Semasa wife aku di beri ubat dari jumaat hingga hari ahad, aku tengok punya la banyak ubat dan segala macam air masuk dalam badan wife aku. Perghhhhhh baru sakit batuk macam tu dah pelbagai ubat kena taruk dalam badan wife aku.

Pada hari ahad, doktor bagi confirmation yang wife aku dah boleh balik. After 5pm kami di benarkan balik. Lagi satu jam sebelum pukul 5pm, ada seorang staff hospital panggil aku untuk settlekan hal pembayaran sepanjang wife aku kena tahan.

Aku budget mesti aku kena tambah dan top-up duit kos ni selepas insurance cover hanya RM1000 pada masa aku dapat guarantee letter hari jumaat hari tu. So aku budget kena tambah lagi RM3000. So total agaknya masa tu RM4000 kot. Cash memang la aku tak bawak. Tapi kad kredit aku dah aku standby untuk bayar. Sebaik la kredit limit aku tinggi.

Sampai je kat kaunter bayaran, staff tu kata kos perubatan wife aku tu mencecah RM5000++ . Cover semua sekali dari sewa bilik dan ubat dan service. Perghhhhhhhhhhhhh RM5000 tuh. Terperanjat jugak la kan. Baru 3 hari 2 malam dah cecah RM5000.

Tapi syukur alhamdulillah, staff tu kata insurance majikan wife aku bekerja cover semua kos tersebut. Mula-mula memang terperanjat. Macam tak percaya. Staff tu tengok aku macam semacam. Dia tunjuk aku resit bagai dan surat insurance cover tu. dalam hati syukur alhamdulillah. Takde satu sen pun duit aku dan wife keluar untuk bayar kos perubatan kat hospital columbia asia puchong tu kan.

Wife aku pun terperanjat. Bila tengok resit dan segala details perubatan yang di buat. Perghhhhhhh setiap satu memang mahal gila. Mungkin aku terperanjat dan kata mahal sebab ni first time aku pengalaman di hospital swasta. Selalu kalau sakit sampai ke klinik je. Hehehe.

Apa-apa pun perkhidmatan dan staff nurse kitaorang semua nya bagus2 dan caring belaka. Bukan caring kat aku tapi kat wife la. Sabar melayan karenah kami yang biasa-biasa nie. Hehehe.

Walaupun mahal takpe asalkan perkhidmatan yang di beri oleh pihak hospital columbia asia puchong adalah berbaloi dan tidak mendukacitakan.

Cuma satu je nak komen. Bila aku dan wife aku dapat bila single. Ada la TV di sediakan. Kalau boleh kalau ada staff pihak hospital baca post nie, aku harap mereka upgrade la tv dalam bilik tu. TV cap ayam takde brand. Kasi la yang ada brand setaraf perkhidmatan korang yang tip top tuh. Hehehe.

Okbai.


1 comment:

atan ahmad said...

salam admin ,


Kami suami/isteri ada menjual sambal ikan bilis dengan harga serendah RM12 per gram.


Kunjungi page FB kami di https://www.facebook.com/SambalIkanBilisN9/.


Sesiapa yang tak sempat nak masak.
Sesiapa yang nak bawak travel/camping/naik gunung
Sesiapa ada anak/kenalan yang belajar di asrama.
Sesiapa yang suka ratah sambal ikan bilis.
Sesiapa yang nak berjimat sikit
Sesiapa malas kopek ikan bilis.
Dan sesiapa sahaja.


Penyelesaian nya adalah sambal ikan bilis.


tq admin