Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Wednesday, January 29, 2014

Percutian ke Sabah


Salam,


Insyaallah sekiranya di izinkan oleh Allah swt, aku akan berpeluang membawa keluarga besar aku ke Sabah. Memang dah lama simpan impian membawa keluarga ke sabah sejak dari percutian kami di langkawi 4 tahun lepas. Kali ini niat di hati insyaallah akan termakbul. 4 keluarga akan mengikut rombongan kami ke sabah. Nampak macam besar je 4 keluarga tu kan. Sebenarnya ada 9 orang aja dalam total 4 keluarga tu. Hehehe.





Seperti biasa tarikh dah confirm. So kenalah plan beli tiket kapal terbang dulu. Itu yang paling penting kena buat sebelum sibuk mencari tempat penginapan dan aktiviti yang bakal di rancangkan. Alhamdulillah tiket flight dah berjaya di booked dengan harga yang sangat berpatutan bagi aku. Kira kos tiket penerbangan air asia untuk satu kepala adalah RM262 pergi balik. Murah kot bagi aku. Aku check itu lah harga paling murah pada bulan yang aku plan nak pergi sabah. Jadinya tiket penerbangan pun dah settle. Jadi settle satu perkara.


Selepas tiket Sabah dah confirm, baru aku start cari tempat penginapan. Untuk penginapan aku tak nak duduk hotel. Rasa macam tak best pulak setiap keluarga terpisah dengan bilik-bilik hotel. Jadi aku sendiri decide aku cari homestay. Rumah sewa yang harga berpatutan dan dekat dengan lapangan terbang kota kinabalu dan bandar kota kinabalu.


Alhamdulillah tempat penginapan dah confirm. Dapat homestay yang harga dia sangat berpatutan dengan tawaran rumah yang di beri. Memang berbaloi-baloi lah. Nanti aku cerita la entry pasal homestay tuh.


Jadi yang belum di confirmkan lagi adalah pengangkutan di sana. Kami sekeluarga belum decide jenis kereta apa yang nak di sewa. Dan berapa buah kereta yang nak di sewa memandangkan kami ada 9 orang. Jadi buat masa ini belum decide. Kami sekeluarga akan berbincang dengan lebih details bila kami sekeluarga berkumpul balik.


Masuk bulan dua yang tinggal beberapa hari sahaja lagi, aku baru plan nak susun aktiviti ke sana. Aku ke sana selama 5 hari 4 malam. So kena full fill kan setiap hari dengan aktiviti yang wajib kami kena buat. So aku akan banyak blogwalking dengan menggunakan kata carian di google. Hehehe.


Insyaallah aku akan kongsikan plan-plan aku ke sana. Dan berapa budget aku kesana. So stay tune lah yea. Buat masa ni, ini sahaja yang aku dapat update.


Ok bye.

1 comment:

Unknown said...

Assalamualaikum..
kami akan MeRealisasikan percutian anda bila berkunjung ke sabah,
Syarikat SUHAZRINAH ENTERPRISE SDN.BHD adalah syarikat 'Taxi Limousine' yang beropersi sejak 5 Tahun yang lalu, mempunyai pengalaman yang mendalam tentang tempat-tempat yang menarik di sabah.
Kami menjemput anda ke sabah untuk bercuti dengan kadar tambang yang rendah dan berpatutan,
sila hubungi kami untuk mendapatkan kadar tambang ke mana sahaja di seluruh sabah.
+6016 8392919 (whatsApp, wechat, Telegram & Kakao Talk)
email: taxisabahlimo.com
http//:www.taxisabah.com