Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Friday, January 15, 2016

Pengalaman penumpang menaiki kapal terbang Rayani Air



First time naik Rayani Air Pepatah Melayu berkata "Indah Khabar dari Rupa" namun ia tak sesuai untuk Rayani Air. Yang sesuai adalah "Seindah Khabar dan Seindah Rupa" dan Memang hebat. Cabin Crew yg berpakaian sopan menyambut kami dengan salam dan senyuman. Sgt sopan dan sejuk mata memandang.

Saya yg mmg batuk telah disapa oleh seorang cabin crew wanita dgn sopan sambil menawarkan air kosong utk mengurangkan batuk saya. Anak2 kecil juga dihadiahkan cup cake dgn penuh kasih sayg juga.

Setiap pengumuman dimulakan dgn salam dan yg amat mengharukan apabila DOA dibacakan oleh kapten sebelum berlepas.

Makanan ringan yg dihidangkan secara percuma juga amat menarik apabila setiap penumpang diberikan satu kotak yg berisi air epal mcm pek ribena serta satu pek kacang dan satu cup cake. wah ini lebih bagus dari MAS !!!!

Pendek kata service yg diberi oleh penerbangan Rayani Air adalah yg terbaik utk katagori penerbangan Domestik. Cuma Sayang penumpang tidak full board mgkn kerana tidak tahu bahawa @Rayani Sudah membuka jualan tiket onlinenya. Saya membeli secara online dgn Harga RM70 utk penerbangan dari KL ke KB.

Tahniah Rayani Air dan cabin crews terutama Cik Norhidayah yg sgt baik hati dan suka membantu.
#RayaniAir

No comments: