Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Friday, January 3, 2014

Daftar seminar "kenapa anda perlu simpan emas?"


Salam,


Tadi masa blogwalking ada terbaca satu blog en syukor general manager public gold. Tahun ni di bulan januari 2014 dia ada buat seminar kenapa anda perlu simpan emas ? Sebenarnya dari tahun lepas dah tergerak hati nak join seminar nie. Seminar ni free je untuk kita hadir. Aku bila dengar je ayat free terus terdetik nak join. Tahun lepas banyak tarikh seminar dia aku terlepas di sebabkan urusan tugas yang lain. Seminar ni di buat kat ampang. Dari 8:30 malam sehingga lah 10:30. Sebaik buat malam, lepas office hour. Harap aku tak di kerah kerja luar KL hari tu.


Kenapa nak join "seminar kenapa anda perlu simpan emas"?


Kenapa? Mesti lah sebab ilmu dan penceramah dia plak antara orang yang banyak pengalaman. Jadi aku nak tahu la apa ilmu yang boleh aku perolehi dari seminar nie. Walaupun aku dah banyak membaca pasal emas ni di internet. Tapi rasa belum cukup puas dan aku rasa masih banyak perkara-perkara hebat tentang emas ni yang aku belum tahu. Harap masa ini lah aku dapat menambahkan lagi ilmu emas nie.


Aku nak tahu selain dari beli emas dan simpan emas. Emas di guna untuk pelaburan dan pelindung harta. Harga emas turun dan naik. Aku nak tahu kalau ada ilmu ilmu emas yang lain yang belum pernah aku ketahui. Nak tambah lagi skill pengetahuan emas nie. Senang la nanti aku nak explain kepada orang di keliling aku tentang kehebatan menyimpan emas. 


Dalam planning long term aku. Aku nak berniaga emas. Sebelum nak berjinak-jinak nak jadi peniaga atau agent jual emas, aku perlu penuhkan ilmu di dada. Senang nak berdialog dengan potensi potensi pembeli nanti. Nak jadi penjual emas kena ikhlas dari satu sudut bantu membantu sesama saudara seagama. Bukan kerana untung walaupun untung tu wajib. Hehehehe.


Apa-apa pun aku tak nak lokek ilmu dan simpan seorang-seorang. Aku nak share ilmu emas ni mengikut kefahaman aku. Ilmu ni semoga bermanfaat kepada saudara islam aku nanti.


Kepada mereka yang baru nak berjinak-jinak menyimpan emas fizikal, pegang pepatah emas nie. Penting untuk korang faham.


"Beli emas , mesti dapat pegang emas. Bukan beli emas anda dapat kertas bertulis berat emas atau buku yang bertulis berat emas yang anda beli."


Tadi aku dah berjaya booked satu kerusi untuk aku hadir ke seminar ini. Bertarikh 15hb January. Insyaallah kalau tiada aral dan dengan izin tuhan ku Allah swt, aku akan hadiri seminar ini.


Selamat semua. Chow.


Assalammualaikum.

No comments: