Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Thursday, January 2, 2014

Bangkok beat bistro @ empire subang


Salam,


Hari pertama tahun baru aku dan isteri adalah jalan-jalan cari makan. Ok sebelum aku buat review sikit pasal jalan-jalan cari makan aku yang pertama, aku nak share skit antara azam aku utk 2014 adalah memperbanyakkan program jalan-jalan cari makan. Aku nak merasai dan terokai tempat-tempat makan yang jarang aku dengar atau tempat yang popular. Ok restoran pertama yang aku nak terjah adalah Bangkok beat bistro @ empire subang.


Kenapa aku pilih Bangkok Beat Bistro ? Salah satunya mungkin ini restoran pertama yang tak pernah aku dengar. Hehehe. Wife aku pun nak try restoran Bangkok Beat Bistro. Pada pandangan pertama aku rasa ini mesti masakan ala thai tomyam dan tekaan aku tepat.


Hmmm suasana restoran ni yang terletak di shoping mall empire subang. Restoran ini OK. Suasana pun ok dan menyenangkan. Layanan staff pun bagus. Restoran tidak la besar dan tidak kecil. Sesuai juga untuk melepak cuma aku tak pasti pulak ade wife free atau tak.


Wife aku order makanan. Aku tak berapa nak ingat apa nama makanan tuh. So dia pilih yang ada kat gambar di bawah. Tomyam seafood. Ada grill sotong/udang/daging dan ayam. Ada sos dia sekali. Ada sayur kacang panjang.


Dari segi rasa overall memang sedap. Sedap maksudnya cukup rasa. Tomyam tu memang sedap. Pedas pun tidak dan masam pun tidak. Aku rasa tukang masak dia memang datang dari thailand kot. Tomyam dia ada isi ikan/ayam dan sotong. Tapi bagi yg mereka sensitif dengan pedas, tomyam ini bukan pilihan korang. Ada tomyam lain yg tak pedas boleh di order. Aku ni kaki makan lauk pedas. Baru mencengkam masa makan.


Grill sotong/udang/ayam rasa ok. Tak la special cuma sos dia tu agak berlaianan. Tapi oerall sedap. Tapi kalayu ia di bakar panas-panas dan di makan masa panas-panas lagi terangkat hidangan nie.


Kacang panjang tu di masak dengan cendawan. Tak pedas. Bagi aku biasa.


Harga di sini agak berlainan dengan di luar. Lebih mahal. Sebagai contoh tomyam tu, kalau bekas sebesar tu kat luar mungkin RM5-RM6, tapi sini RM13-RM15 ringgit untuk sorang makan. Hehehe. Tapi kalau sekali sekala makan apa salahnya kan. Untuk hidangan campuran sotong/ayam/udang/daging tu harga sepinggan tu RM46. Hehehehe.


Aku rasa suatu hari nanti aku nak repeat jugak kat kedai ni, aku nak rasa menu lain plak. Tak la banyak sangat menu yang boleh di pilih tetapi ada yang menarik untuk di cuba.


Aku bagi 4 dari 5 bintang untuk restoran ini dan rekomen untuk di makan di sini. Cuma harga tu kena la tengok2 yea.




Wife bz memilih makanan untuk di order.
Muka tengah lapar tu. Sebab tu aku biar dia yang pilih. Hehehe

Tomyam dia. Rasa dan nikmat rasa dia memang best. Real tomyam dari thailand agaknya.

Hidangan aku masa tu. Total semua ni campur tax adalah RM96. Hehehe cayokkk !!!

Green tea untuk wife yang tak boleh minum air batu.
Asyik batuk jadi di larang minum ais.


Hidangan ni yang berharga RM46, Cuba la.






No comments: