Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Sunday, May 21, 2017

Pakcik ni kongsikan tips menjual tepi jalan.

Perbualan dgn pak cik jual durian ini akhirnya merubah cara saya berfikir tentang marketing.
Singgah ke bangi rabu lepas..nampak orang jual durian penuh ditepi jalan menuju ke seksyen 7 Bandar Baru Bangi..

Sebagai hantu durian yang tegar,saya berhenti di salah satu lokasi.Setelah memilih durian dan sambil makan,saya tanya pak cik yang menjual..


"Pak cik..ok ke berniaga durian dekat area ni..saya kira x kurang dari 6 kedai sederet jalan ni sahaja yang jual durian.."


"Memang pak cik sengaja cari tempat mcm ni..baru senang orang beli.."


"Senang mcm mana?Bukan kalau ramai yang jual macam ni susah nak laku?"saya makin bingung.


"Setakat ni tempat ni paling 'menjadi' jual durian.Pak cik dah try 3 tempat semua tak laku.Dekat sini walaupon banyak penjual tapi orang dah tahu tempat ni jual durian.Jadi orang datang"..
Mcm tu rupenyer.Ilmu baru.



No comments: