Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Tuesday, May 23, 2017

Tips penting dan santai untuk mulakan perniagaan. Sempoi.

google eat this: bisnes, tips bisnes, langkah mula bisnes, nasihat mula bisnes, bisnes yang untung,  kursus bisnes , nasihat bisnes , cohtoh bisnes, kedai bisnes , cara buat untung bisnes , bisnes melayu cina india , barang laku jual untuk bisnes , macam nak buat bisnes bisnes maju.


1. Buat sajalah dengan berani. Tidak ada teknik betul atau salah. Cuma ada untung dan rugi. Buat dulu baru tahu.

2. Kawal nafsu berguru. Belajar dan terus buat satu persatu. Bukan belajar dan terus belajar sampai nipis poket tu.

3. Mulakan dengan langkah kanan. Mulakan langkah dengan berani. Kalau berani tak usahlah takut-takut lagi. Jika takut jangan berani-berani.

4. Gagal adalah guru paling jujur dalam hidup kita. Lebih baik gagal berkali-kali berbanding terus termakan puji. Gagal itu bukan mati. Gagal itu penghidup berkali-kali.

5. Bila sudah mula bisnes, usah toleh ke belakang lagi. Lihat apa yang ada di depan dengan pandangan luas. Lihat ke belakang hanya menyempitkan usaha dan menyakitkan kepala.

6. Mulut orang tak boleh tutup. Tak usah sakit otak fikir fasal apa orang cakap. Kita bukan berniaga untuk orang itu. Kita berniaga untuk semua orang yang menyokong kita.

7. Menyimpan bila buat untung dan berjimat bila bisnes sedang berkembang. Ramai orang lingkup dalam masa tiga tahun kerana tidak ada tunai di tangan, bukan kerana tidak pandai berjualan.

8. Bina hubungan dengan semua orang. Usah jadi orang bisnes yang sukar didekati. Orang yang berasa 'senang' dengan kita akan senang berurusan dengan kita. Satu senyuman, satu saham kita naik.

9. Tak usah berlawan-lawan dengan sesiapa. Kita tidak ada pesaing pun. Itu semua persepsi kita sahaja. Orang itu pun tak kenal siapa kita. Lebih baik fokus kepada usaha kita.

10. Mesti agresif setiap hari. Hasil kita bergantung kepada usaha kita. Rehat bila penat, bukan rehat bila berasa selesa. Biar demam, biar kurus cuping telinga. Momentum mesti selalu deras.



1 comment:

atan ahmad said...

salam admin ,


Kami ada menjual sambal ikan bilis kering.


Kunjungi page FB kami di https://www.facebook.com/SambalIkanBilisN9/.


*** copy link di atas dan paste di url address web browser ***


Sesiapa yang tak sempat nak masak.
Sesiapa yang nak bawak travel/camping/naik gunung
Sesiapa ada anak/kenalan yang belajar di asrama.
Sesiapa yang suka ratah sambal ikan bilis.
Sesiapa yang nak berjimat sikit
Sesiapa malas kopek ikan bilis.
Dan sesiapa sahaja.


Penyelesaian nya adalah sambal ikan bilis.


tq admin