Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Thursday, November 13, 2014

Aku semakin jauh dari ALLAH ke ?

Salam,


Aku sanggup beratur membeli tiket wayang, tiket bola sepak, tiket hiburan. 
Sanggup berdiri berjam-jam lamanya dengan tekak dahaga. 
Sanggup berdiri di tengah panas terik dan hujan. 
Sanggup berasak dan beratur dan berpanas. 
Sanggup bergaduh dengan orang lain kerana sekeping tiket.
Sanggup menipu orang lain.


Aku sanggup keluar duit beli gadjet terkini dan terbaru. 
Sanggup membayar hutang beribu-ribu. 
Sanggup membuat pinjaman peribadi. 
Aku sanggup mengeluarkan belanja untuk bercuti dalam negeri dan keluar negara. 
Aku sanggup berhutang bertahun-tahun lamanya.


Aku sanggup duduk dan mengadap komputer selama yang mungkin. 
Aku sanggup menonton televisyen.
Aku sanggup mengikuti rancangan terkini dan hiburan dan nyanyian artis-artis. 
Aku sanggup menggilai dan taksub kepada penyanyi.


Di mana sanggup aku pada

SOLAT
PUASA
AL QURAN
ZAKAT
SEDEKAH
BERJEMAAH
MAJLIS ILMU

Sungguh aku jauh.


No comments: