Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Tuesday, January 3, 2017

Kemaskini buku simpanan pelaburan ASB

Salam,


*Tengah rajin nak update blog lagi. hehehe.



Alhamdulillah. Berkesempatan nak kemaskini buku ASB. Walaupun dividen yang di beri jatuh dari tahun yang sebelumnya, sekurang-kurangnya dia dah "beranak" daripada tak beranak langsung. Rezeki yand di beri kena bersyukur. Aku tak tahu pelaburan lain selain dari ASB nie. Aku tak reti main saham. Unit trust pun aku tak join. Tak tahu kenapa aku tak berminat nak join. Aku rasa ada ASB dan tabung haji tu dah cukup kot untuk pelaburan aku.



Ada yang tahu kan aku ada buat job photohraphy sebagai part-time. Untuk pengetahuan semua, semua hasil job photography ni aku masukkan dalam buku pelaburan aku. Nak harap gaji bulanan untuk simpanan tak banyak sangat. Jadi dengan part time job aku nie, boleh la percepatkan sikit "pembiakan" duit ni untuk masa hadapan.



Mungkin ada yang kata kenapa tak enjoy je duit-duit semua nie, bukan boleh bawak ke kubur pun. Memang betul pun. Tetapi setiap orang ada matlamat masing-masing untuk masa depan. Aku berpegang kepada "Waktu aku susah nanti atau waktu aku tiada nanti, aku tak nak keluargaku menjadi orang yang suka meminta-minta.



Full stop.

No comments: