Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Tuesday, May 13, 2014

Kelebihan Istighfar yang kita tidak tahu

Salam,

Siapa yang tak tahu macam mana nak Istighfar, sila hafal sekarang. Kat bawah ni Istighfar yang ringkas dan pendek yang korang boleh hafal. Tolong lah hafal dan amalkannya. Amalkannya dan sebutkannya dengan ikhlas dan jiwa yang tenang menyebut Istighfar iaitu memohon keampunan dari ALLAH swt.

Amalkan setiap kali lepas sembahyang. Buat lah sedikit dahulu. Janji kita boleh Istighfar secara konsisten setiap hari selepas solat fardhu atau sunat.

Kalau korang terperangkap dalam kesesakan lalu lintas atau tengah memandu. Elok baca Istighfar ini sepanjang perjalanan.

Kalau tengah duduk melepak tanpa faedah sebutlah Istighfar ini.

Banyak kelebihan yang korang tidak sangkakan akan berlaku dan berubah. Aku sendiri telah merasai apa yang rasulullah saw beritahu apabila kita mengamalkan Istighfar. Alhamdulillah memang benar kekuatan Istighfar ini apabila kita sebut dengan yakin dan ikhlas kerana meminta keampunan dari ALLAH.

Tak kira apa sahaja masalah dan kerumitan yang korang alami, jangan sesekali lupa akan kalimah Istighfar ini. Seriously ia sangat mempunyai kelebihan yang aku sukar nak ucap sebab biar korang sendiri rasa apabila amalkan Istighfar ni.

Amalkan lah. Tak rugi pun kita menyebut Istighfar ini. Dari kita menyebut perkara-perkara yang tidak mendatangkan faedah pada diri. Kan?





No comments: