Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Tuesday, May 6, 2014

Perginya seniman aziz sattar


Salam,

Pelakon veteran zaman p ramlee iaitu seniman aziz sattar telah meninggal dunia. Allahyarham aziz sattar meninggal dunia pada umur 89 tahun. Aarwah aziz sattar meninggal dunia daripada sakit jantung. Arwah meninggal dunia lebih kurang awal pagi tadi sekitar 2 pagi di hospital kajang.

Aziz sattar pelakon yang amat di sukai dan di kenali oleh rakyat malaysia dengan lakonan beliau dalam filem arahan arwah p ramlee. Antaranya bujang lapuk, pendekar bujang lapok, seniman bujang lapok dan sebaginya.

Semoga segala dosa arwah yang pernah di lakukan di ampunkan ALLAH swt. Kita halalkan segalanya untuk arwah bersemadi dengan tenang di sana.

Bila baca berita kematian pasti aku tertanya-tanya apakah nasib aku kelak apabila nyawa ini di ambil oleh ALLAH swt nanti ?

Cukupkah bekalan aku nanti untuk aku tunjukkan bukti kepada ALLAH swt nanti ? 

Adakah di dunia ini aku tidak mensyukuri nikmat yang di berikan oleh ALLAH swt ?

Adakah aku akan di azab seksa di kubur nanti ?

Adakah aku akan masuk neraka ?

Adakah aku akan masuk dan layak di syurga ?

Ya ALLAH. 

No comments: