Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Saturday, December 7, 2013

(Video) Bukti Allah dan Islam itu benar


Salam,


Kalau kita selalu baca al-quran tanpa kita tahu makna di sebalik setiap bacaan itu, kita tidak sedar akan bukti-bukti yang wajib kita percaya atas kewujudan ALLAH swt. Tuhan yang esa. Tuhan yang kita sembah dan tuhan yang kita mohon pertolongan. Video ini wajib kita sebar kepada orang bukan islam supaya ia satu dakwah kepada mereka akan kewujudan dan kebenaran ALLAH dan ISLAM itu sendiri.


Video ini membuka mata kita akan kekuasaan allah ke atas setiap makhluk di antara langit dan bumi dan sekelian alam.


Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa; (Al-Baqarah 2:2)


Di dalam al-quran itu sendiri terdapat bukti-bukti yang bukan di reka oleh nabi muhammad saw. Mana mungkin pada zaman nabi muhammad saw, nabi dapat mengetahui setiap kejadian alam ini dengan tepat dan cepat. Ada bukti-bukti kejadian itu hanya di buktikan oleh manusia pada zaman kewujudan sains. Ia mengambil masa lebih 1400 hijrah untuk manusia membuktikannya. Sedangkan nabi muhammad mendapat wahyu yang membuktikan kebenaran tersebut.


Semoga dengan video ini akan menjadi iktibar kepada kita dan sebarkan lah kepada rakan-rakan anda seramai yang mungkin. Ia serba sedikit dapat membantu menyebarkan kebenaran ISLAM. Agama yang sangat kita cintai.


Al-Quran ini menjadi panduan-panduan yang membuka matahati manusia, dan menjadi hidayah petunjuk serta membawa rahmat bagi kaum yang meyakini (kebenarannya). (Al-Jaathiyah 45:20)


Bagi umat islam, mari lah kita kembali kepada al-quran. Banyak sungguh rahmat dan rahsia yang terdapat dalam al-quran yang menjadi panduan kita kelak.






No comments: