Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Wednesday, December 4, 2013

Contest SEO Eridy


Salam,


Hari ni mencuba nasib join Contest SEO Eridy. Kalau ada rezeki yang dah di tentukan oleh ALLAH mana la tahu aku dapat menang wang tunai dalam Contest SEO Eridy. Sebelum ni aku tak berminat sangat la nak join mana-mana contest kat blog. Si eridy ni pun aku tak kenal. Tapi bila blogwalking kat blog aku suka terjah, terus rasa nak join Contest SEO Eridy. Nak mencuba nasih tak salah kan. At least mencuba dari tak mencuba. Rezeki itu datang dari ALLAH bukan SEO google. Hehehehe.


Apa ada pada Contest SEO Eridy ni? Contest ini adalah contest ringan yang menguji 'kehebatan' blog korang dalam teknik SEO ? Apa itu SEO? Kalau tak tahu sila dapat details di pakcik google. Dengan ada SEO ini, blog korang akan jadi mesra google dan apabila ada pembaca mencari satu perkataan dalam google search, jika perkataan tu 'kena' dekat korang punya blog, blog korang akan berada dalam page google search yang pertama atau kedua.


Bila page korang berada pada page google search yang pertama, potensi pembaca klik amat lah tinggi. Bila dah sentiasa tinggi masa ni la korang boleh para pengiklan mengiklan product korang kat pembaca korang.


Sebab tu sesiapa nak jana pendapatan dengan berblogging, kena la belajar SEO. Nak tarik traffik. Dengan traffik korang boleh buat duit. Buat duit dari rumah atau secara part-time.


Join Contest SEO Eridy, jika kita menang kita dapat la hadiah tunai. Tempat pertama RM200. Boleh la guna duit tu bayar domain korang. Hehehehe. Aku join Contest SEO Eridy sekadar suka-suka dan mencari ilmu dalam belajar berblogging nie.


Tapi bila tengok blogger lain dapat hadian macam-macam, rasa macam nak join jugak la. Rasa cemburu pun ada sebab mereka menang hadiah. Rasa rugi pun kadang-kadang timbul bila tak join. So sekarang ini langkah pertama.


Kalau aku gagal, aku akan cuba lagi. Dan cuba dan cuba. Tak rugi pun kalau mencuba. Okbai.


9 comments:

suffer8zine said...

Gud luck, saya pun join juga http://goo.gl/nt2J2O ;D

atan ahmad said...

@suffer8zine... good luck jugek.... :)

nuargto said...

Good Luck.. Saya pun dah tak tahan tengok semakin ramai orang dah join contest ini. Dalam keadaan merangkak saya berusaha juga nak join contest ini… .. ;)

atan ahmad said...

@muhamad - huhuhu jeles kan..mula2 kita malas nk join..tp bila tgk org sama menang, rasa nk berusaha..menang kalah adat contest..

cik amal said...

Kalau aku gagal, aku akan cuba lagi. Dan cuba dan cuba. Tak rugi pun kalau mencuba. Okbai.

suka ayat nii.. sama lah kita.. usaha, usaha dan usaha.. salam perkenalan... amal pun join.. jemput singgah ye nanti

cik amal said...

salam perkenalan.. good luck.. amal pun daripada contest yang sama.. jemput singgah :)

atan ahmad said...

@khalid kyle - tq ... semoga kita terus berusaha..

@cik amal - sudah singgah...semoga kita terus mencuba. rezeki dari allah kan. :)

Wan Zawawi said...

selamat berjaya :-)

KamilSalleh said...

Assalamualaikum...salam sejahtera. Saya dtg kemari utk memberi sokongan kpd anda Saya datang dgn contest yg sama. Semoga berjaya. TQ..