Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Tuesday, September 9, 2014

Apabila kita sukar untuk sujud pada ALLAH. Apa akibatnya kelak di akhirat.

Salam.

Segala Pujian Bagi ALLAH.

MUHAMMAD saw.

Ini peringatan dan pemberitahuan untuk saya dan saudara islam saya. Gambar di bawah saya jumpa di wall facebook saya. Ia mempamerkan ayat al quran yang memberi peringatan di akhirat kelak dan azab seksaan dari ALLAH swt apabila kita berat untuk sujud dan beriman kepaa tuhan yang esa.

Terkenang saya dosa-dosa yang lampau, di lalaikan dengan hiburan duniawi. Tidak menitik beratkan ketaqwaan dan keimanan saya pada ALLAH swt. Sukar untuk saya percaya kelalaian saya itu sungguh besar kerugiannya pada masa lampau. Kenapa saya begitu lalai dan tidak mengendahkan peringatan dan ajaran AL QURAN.

Syukur pada ALLAH swt yang membuka hati dan jiwa ini, masih di beri peluang untuk menebus dan kembali ke jalan yang lurus agar ALLAH swt merahmati saya.

Cukup-cukup la saya mengumpul dan mengejar harta dunia ini, tak salah untuk kita kumpul harta dunia tetapi biar la kekayaan kita itu menyumbang kepada jalan ALLAH swt. Bukan kita terjatuh kepada kelalain dengan harta dunia ini.




No comments: