Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Friday, January 31, 2014

Aksi terlanjur kasih sayang dengan isteri di kala cuti


Salam,


"Aksi terlanjur kasih sayang dengan isteri" , melampau tak tajuk ni, apa kejadahnya tajuk blog macam tu. Entah la. Mula-mula nak tulis je tajuk yang nampak formal dan baik macam tu. Tapi rasa macam entah ape-ape. Macam orang nak pergi pejabat kena nampak cantik dan smart plak. Kikiki. Kali ni nak kasi up skit tajuk yang agak sensitif tetapi jalan ceritanya adalah berlainan apa yang di jangka.





Bermulanya aksi terlanjur adalah begini ceritanya....


Semalam sehari sebelum cuti public holiday tahun baru cina, aku amik cuti. Isteri pun cuti. Jadi aku dapat 5 hari cuti sekali gus. Apply cuti tahunan untuk sehari. Tapi cuti 5 hari. Perghhhh. Dari hari khamis, jumaat, sabtu, ahad dan isnin. Kan best tu 5 hari cuti. Jadi hari khamis hari tu aku dan isteri plan nak layan movie kat mid valley. Dah lama tak tengok movie. Memanjang kerja dan ada masa yang tak sempat nak tengok wayang bersama sebab komited pada hal peribadi yang lain. Jadi semalam kami decide nak tengok wayang. Bukan satu movie tapi dua movie. Kami declare sebagai movie marathon.


Movie apa yang kami tengok ? Bab ini la yang mula-mula agak pening skit sebab tak tahu nak pilih movie mana. Sambil layan baring-baring dengan wife atas katil, godek la application tgv dan gsc kat handphone *teknologi di hujung jari*. Sambil baring boleh booked tiket. Lepas ni entah apa plak. Kelip mata je kot. Kekekeke.


Last-last kami belum decide nak tengok movie apa masa atas katil tadi. Buang masa. Jadi arahan sudah di keluarkan terus bersiap untuk ke mid valley dan di sana baru decide nak tengok cerita apa. Chehh!!!


Kami gerak ke mid valley 10:30 walaupun rumah kami dengan mid valley dekat dalam 15 minit je kalau tak jem dan traffik light semua hijau. Kikikiki. Sesampai je di mid valley, parking punya la banyak. For the first time ever, dapat parking berdekatan dengan pintu masuk ke tempat wayang. Punya la excited dan bangga. Wakakakakaka. Selama ni memang haram nak dapat parking area situ. Sebab selalu datang waktu petang. Kehkehkeh.


Orang beratur nak beli tiket tak la ramai lagi. So kami beratur dan terus beli 2 movie. Satu movie pukul 11:30am dan satu lagi pukul 4:30pm. Bawah tu ada 2 movie yang kami dah booked. Rasanya itu pilihan terbaik.


Movie pertama 47 ronin lakonan keenu reeves. Walaupun movie ini dah lama di tayangkan di pawagam. Tapi sebaik last minit dapat jugak tengok. Tiket plak harga RM10. Murah kalau di bandingkan pada masa awal tayangan dulu. Cerita memang best !! Tak rugi beli tiket. 




Movie kedua kami layan adalah The secret life of walter millty. Reason utama kami pilih cerita ni sebab waktu timing tayangan dia kena dengan masa yang kami peruntukan dan plan. So kami pun layan. Cerita dia not bad. Ben stiller ni terkenal dengan cerita lawak kan. Tapi kali ni cerita ni tak la berapa lawak tapi memang lain dari yang lain. Lawak tu tetap ada tapi jalan cerita dia memang santai. Aku mula-mula memang dah rasa boring dengan awalan cerita. Tapi bila masuk pertengahan baru rasa best. Wife aku cakap memang best cerita dia. Dan aku akui cerita dia best. Tak rugi tengok. Silakan la yea bagi mereka yang belum tengok.




Jadinya habis wayang ini dekat nak pukul 7. Dari 10:30 kami sampai mid valley dan sehingga lah pukul 7 malam. Perghhhhhh. Lama betul. Itu lah aksi terlanjur kasih sayang dengan isteri. Melayani masa bersama antara kami berdua. Spend time together gather. Bukan spend time atas katil sokmo tapi spend time dengan relax.


So itu sahaja lah yea. Takde aksi ghairah ghairah pun cuma aksi keghairahan aksi cinta kami bila spend time bersama di kala cuti. Hehehehe.


Puas minum chat time. Dah jadi ketagih plak. Hehehe. Ok chow , jumpa lagi.


"Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir."


1 comment:

atan ahmad said...

Kami suami/isteri ada menjual sambal ikan bilis.


Kunjungi page FB kami


https://www.facebook.com/SambalIkanBilisN9/
https://www.facebook.com/SambalIkanBilisN9/
https://www.facebook.com/SambalIkanBilisN9/
https://www.facebook.com/SambalIkanBilisN9/
https://www.facebook.com/SambalIkanBilisN9/

*** copy link atas dan paste di web browser ***


Sesiapa yang tak sempat nak masak.
Sesiapa yang nak bawak travel/camping/naik gunung
Sesiapa ada anak/kenalan yang belajar di asrama.
Sesiapa yang suka ratah sambal ikan bilis.
Sesiapa yang nak berjimat sikit
Sesiapa malas kopek ikan bilis.
Dan sesiapa sahaja.


Penyelesaian nya adalah sambal ikan bilis.


tq admin