Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks

Sunday, September 7, 2014

Rasulullah saw merindui kita sekarang.

Bismillah.

Muhammad saw

Salam.

Kalau kita tanya anak-anak kita atau kanak-kanak sekarang. Siapa kah ikon mereka ? Tanya dengan spontan. Adakah jawapan mereka Muhammad saw ?

Kalau kita tanya anak remaja kita. Siapakah idola mereka ? Tanya dengan spontan. Adakah jawapan mereka Muhammad saw ?

Pasti ada yang menyebut Muhammad saw. Dan pasti ada yang menyebut nama selain Muhammad saw. Dan yang paling di takuti, mereka menjawap mereka tidak kenal siapa Muhammad saw.

Apa yang kita boleh bayangkan kehidupan zaman sekarang. Zaman yang penuh dengan melalaikan dengan hal duniawi.

Kita di hidang dengan hiburan 24 jam.

Kita di hidang dengan teknologi.

Kita di hidang dengan kehidupan kemewahan.

Kita di hidang dengan anak yang ramai.

Cuba kita renung sejenak.

Berapa banyak selawat kita kepada Rasulullah saw ?

Berapa kerap kita mengingati Muhammad saw di ketika kita berehat ?

Sudah kah kita menyintai dan merindui baginda saw ?

Ya Rasulullah aku kerap melupakan mu.

Ya Rasulullah aku tidak mengikut sunnah mu.

Ya Rasulullah aku lalai dengan peringatan mu.

Ya Rasulullah aku lupa aku perlukan syafaat mu.

Syukur segala kepujian Ya Allah, ko sentuh hati aku untuk aku kembali ke jalan yang kau redhai.

No comments: